Hvad Gør En Arbejdsdag God? Få Svaret Her!
Woohoo.inc lavede for nyligt en undersøgelse, der blandt andet belyser, hvad der, for de fleste, gør en arbejdsdag god. Læs her, hvilke faktorer der er mest centrale for, at gennemsnitsmennesket får en dejlig arbejdsdag.
Langt de fleste når i løbet af livet frem til følgende erkendelse: Mit liv handler om at få så mange gode dage som muligt og at være lykkelig så meget af min tid som muligt.
De fleste mennesker bruger dagligt mindst otte timer på arbejdet fem dage ugentligt. Det er frygteligt meget af vores liv, vi bruger på at arbejde, og derfor er det også vigtigt, at vi har det godt på arbejdspladsen, og at vi har så mange gode arbejdsdage som muligt.
Woohoo.inc har lavet en undersøgelse om velvære på arbejdspladsen, og i løbet af denne undersøgelse kommer de frem til de fem vigtigste faktorer for, at gennemsnitsmennesket får en god arbejdsdag.
Ligeledes viser undersøgelsen, at det folk, der har flest gode arbejdsdage, er os danskere, og det er jo herligt.
De fem faktorer, der kan gøre din arbejdsdag god
Der er naturligvis forskel fra person til person på, hvilke faktorer der er mest vigtige for, at vedkommende får en god arbejdsdag.
Derfor er det heller ikke sikkert, at de fem faktorer, vi præsenterer herunder, rammer plet hos dig. De er dog et udtryk for, hvad der er vigtigst for flertallet, når det kommer til at være glad på arbejdet.
- Det har stor betydning for glæden ved en arbejdsdag, om man løser opgaver, man synes, er meningsfulde, og som gør en positiv forskel for andre
- Graden af frihed. Desto større frihed til at gøre tingene på sin egen måde, desto større er glæden ved at arbejde
- Hvis man laver arbejde, man er stolt af, øges chancen for, at man synes, ens arbejdsdag har været god
- Glæden ved at arbejde påvirkes af ens kolleger. Har man det sjovt med kollegerne, er man generelt gladere for at gå på arbejde
- Glæden ved at løse de opgaver, man bliver sat til, har betydning for ens generelle glæde ved at arbejde
Ovenstående kommer måske ikke som nogen kæmpe overraskelse. Til gengæld vil det nok overraske dig lidt, at undersøgelsen viser, at bonusser, forfremmelser og lignende ikke har enormt stor betydning for glæden ved at gå på arbejde for langt de fleste.
Igen vil vi godt understrege, at det er forskelligt fra person til person, hvad der gør den enkelte lykkelig og får arbejdsglæden til at peake.
For nogle karrierestræbere vil skulderklap i form af bonusser og deslige uden tvivl bidrage til at øge humøret og lykkefølelsen. For langt de fleste er det dog andre ting, der er vigtige.
Ved du, hvad der er vigtigt for dig?
Så brug den viden på at blive gladere på dit arbejde. Du ved, hvad der kræves, så er det bare at tage tyrene ved hornene og sørge for at bringe de facetter i spil, der gør dig lykkelig.
Tak til Moodings
Møbelforhandleren Moodings er en af flere virksomheder, der er kendetegnet ved et rigtig godt arbejdsmiljø, og de har hjulpet med tilblivelsen af denne artikel. Det vil vi godt takke dem for.
Måske kender du allerede Moodings. Måske gør du ikke. Hvis du ikke kender dem, kan vi fortælle, at der er tale om en webshop, der sælger lækre designermøbler, blandt andet af følgende mærker: House Doctor, Bloomingville og Normann Copenhagen.
Kilde: https://woohooinc.com/happiness-at-work/study-good-work-days/