8 Grunde Til At åbne Kontormiljøer Er En Dårlig Idé
De store og åbne kontorer er i dag den suverænt mest benyttede indretningsmetode, når det gælder kontorer. Selvom det åbne kontor uden tvivl har sine fordele, heriblandt at man sparer en masse kvadratmeter, så har det åbne kontormiljø også sine ulemper. Her er otte af dem:
1. Det skader produktiviteten
Selvom mange er af en anden overbevisning, bidrager åbne kontorer ikke til samarbejdet eller produktiviteten i en virksomhed. Et studie har vist, at medarbejdernes produktivitet falder med 15%, hvis de arbejder i et åbent kontormiljø, sammenlignet med lukkede kontorer.
2. Dine ansatte blive mindre glade
Et studie, hvor mere end 10.000 lønmodtagere deltog, viste, at 95% af de adspurgte foretrak at arbejde i fred, hvoraf kun 41% havde mulighed for dette. Hele 31% tilkendegav, at de var nødt til at forlade kontoret for at udføre visse opgaver.
3. Det skaber distraktioner
Kontormedarbejdere spilder i gennemsnit 86 minutter om dagen på distraktioner, der bliver skabt som et resultat af et åbent kontormiljø. Dette resulterer i medarbejdere, der føler sig demotiverede, uproduktive og stressede.
4. Dine medarbejdere bliver mere syge
En anden undersøgelse, der blev udført at Queensland University of Technology’s Institute of Health and Biomedical Innovation, har vist, at man ved at arbejde i åbne kontormiljøer højner risikoen for stress, konflikter, forhøjet blodtryk og flere jobskift.
5. Flere sygedage
Dette punkt kommer højst sandsynligt ikke som den store overraskelse. Ansatte, der arbejder i åbne kontormiljøer, tager flere sygedage. Ifølge mediet The New Yorker, kan virksomheder, der benytter åbne kontormiljøer, forvente op til 62% flere sygedage.
6. Det skaber ulighed
På de fleste arbejdspladser, hvor størstedelen sidder i et åbent kontormiljø, er der også et mindre antal af lukkede kontorer. De lukkede kontorer er som regel forbeholdt afdelingsledere, direktører og andre højtstående kapaciteter i virksomheden.
Derfor kan det hurtigt skabe en tydelig og fysisk ulighed mellem lederne og de øvrige medarbejdere i virksomheden.
7. Det komplicerer opgaver
Ifølge et studie, så finder personer, der arbejder indenfor højt specialiserede brancher, heriblandt ingeniørere, jusrister og ansatte i den finansielle sektor, det besværligt at udføre komplicerede opgaver i et åbent kontormiljø, fordi der ikke er tilstrækkelig arbejdsro.
8. Omkostningerne er højere
Selvom virksomheder muligvis kan spare penge på selve huslejen, hvis de vælger et åbent kontormiljø, så vil det samlet set blive en dyr løsning.
Det åbne kontormiljø skader nemlig produktiviteten så meget, at det samlet set bliver langt dyrere for virksomheden.
Kilde: www.inc.com/geoffrey-james/why-your-company-will-benefit-from-getting-rid-of-open-office-spaces-first-90.html
Tak til Danish Skin Care
Tak til Danish Skin Care for deres støtte i forbindelse med udarbejdelsen af denne artikel. Her kan du blandt andet læse om akne ved at besøge https://www.danishskincare.dk/akne/.